寂しいけど・・・(I’ll miss you all)

2 weeks have past since the huge earthquake hit Eastern Japan. My dear friends are OK but how do people in the devastated areas feel? How do those who have relatives or families over there feel? I cannot imagine that.
My charity concert which was scheduled to be held on 3/29 will be postponed to June 6 (*For details, http://fm840.jp/blog/myeyestokyo/?p=1919). I wanted to bring rays of hope to you and the victims, but in view of facts such as rolling blackouts and the train service cancellations, I brought it forward. However I’ll change it for the better so keep your tickets close to your hearts!

BTW, I’ll leave the studio on April 2. Of course I’ll miss you all, but this would be good timing for me in order to step forward. I’ve talked to many wonderful people here and it must be an amazing experience. So I want to thank Chuo-FM and Tokuhashi san for their kindnesses.

Anyway, the next broadcast will be my last one. So don’t miss it!!!!

大地震が起きてもう2週間以上経ちましたが、私の大事な人たちが無事で、ホッとしています。だけど東北にお住まいの方々や、ご家族やご親戚が東北にお住まいの方々は、今でも胸を痛めておられると思います。本当に、何と言えば良いのか分かりません。
今日の放送では、オープニングで私のショーが6月6日に延期になったことをお伝えしました(*詳しくはこちらをご覧下さい)。今でも辛い思いをされている人たちに、少しでも希望を届けたいと思い、チャリティーショーにしようと思いましたが、途中で電気が消えたり、電車が動かなくなったりしたら大変、ということもあり、延期にしました。だけど、絶対に素晴らしいショーにします。なのでチケットをお持ちの方は、どうかそのまま持っていてくださいね。

ところで今日の放送をお聴きの方、驚かれたかもしれません。徳橋さんと私でお送りしてきたこの番組が、来週で終わってしまう・・・もちろん私は少し前に徳橋さんから聞いていました。寂しくない、と言ったら嘘になります。もちろん寂しいです。でも私は新しく事務所に所属して、これから大きく羽ばたこうとしているし、番組が始まってちょうど1年というのも、良いタイミングだと思いました。
この番組を通じて、た〜くさんの素晴らしい方たちに出会えた。それは私のこれからの人生に、間違いなくプラスになります。このようなチャンスを下さった中央FMさんと徳橋さんには、心から感謝しています。

今まで私の歌を楽しみにしてくださっていた方、そして私の”ヘンナニホンゴ”(徳橋さんやスタッフさんは「全然そんなことない!」って言ってくれますが)を楽しみにしてくれた方、 本当にありがとう!来週4月2日は、絶対に聴いてくださいね。来週聴きのがしたら、次はいつ聴けるか分からないよ!

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

日本語が含まれない投稿は無視されますのでご注意ください。(スパム対策)