Tonight’s theme:
1. What’s your favorite Japanese product?
2. How has the online world changed after Google? (Part1) … Sorry, only a 3-minute talk! It’ll be continued next week.
3 of us got together at the studio tonight and we talked over the Facebook questionnaire about “What’s your favorite Japanese product?” We forgot all about the time so the talk on Google was held only for 3 minutes. Sorry about that!
今週は3人での放送です!でもあらかじめ謝っておきます。前半のトークが盛り上がり過ぎたため、後半は3分程度、そのままエンディングに突入しています。なので少し慌ただしく感じられるかもしれません。すみません〜
<What’s your favorite Japanese product? 皆さんの好きなMade in Japanは何?>
As for the Facebook questionnaire, We asked “What is your favorite made-in-Japan product? (*Multiple answers allowed) to Non-Japanese in Japan/overseas. The results were very interesting & unexpected. Please listen to the online broadcast above!
そんな時間を忘れてしまうくらいに3人で盛り上がった話題が「あなたの好きなMade in Japanは何?」です。日本/海外在住問わず「日本人以外」の人に広く聞いていきました。ご協力してくださった皆さん、ありがとうございます。この集計結果については、ぜひブログトップにあるプレイヤーにてお聴きください。かなり意外な結果になりましたよ!
Then we’ll have a young entrepreneur as a guest next week! Reina Otsuka, CEO of “Ecotwaza”. It sells Japanese eco-products that are made by Japanese craftsman on its internet shopping site. Also she spreads “Japanese eco-friendly lifestyle” around the world. If you have a question to her, send us a mail to voice@fm840.jp, Fax to 03-3668-2770 or Twitter DM to @metonradio. Thanks!
そして来週のゲストですが、株式会社エコトワザ社長の大塚玲奈さんです。日本の職人たちが作った、環境に優しい品々をオンラインで海外向けに販売すると同時に、自らの媒体で「日本のエコ」を世界に広げる活動をされています。そんな大塚さんへのご質問など、メールアドレス(voice@fm840.jp)やFax(03-3668-2770)、他にもTwitter(twitter.com/metonradio)で受け付けております。
*エコトワザ:http://ecotwaza.com/
*Ecotwaza: http://greenjapan.com/
<Internet world after Google. グーグル後のインターネットの世界(Part1)>
In the second half – only for 3 minutes -, we talked about the recent Internet years because Google, the Internet giant, marked its 13th anniversary recently. Then the internet world has dramatically changed!. Many kinds of SNS have emerged, such as Facebook, Twitter, Gree and Mixi.
In Japan, Yahoo is still more popular than Google, Mixi is more popular than Facebook. Why? … Time’s up! So we’ll continue to talk on this theme next week.
そして後半は少しだけ「グーグル」について触れました。9月で満13歳を迎えたグーグル、これを「もう?」と感じるか「まだ?」と感じるかは皆さん次第ですが、この13年間でウェブやオンラインの世界はガラッと変わりました。
グーグルが出現する前は、ポータルサイトと言えば「ヤフー!」でした。ヤフーの設立は95年3月、グーグルより3年半前ですが、ヤフーの牙城を後発のグーグルが浸食し始め、ヤフーは一時期経営難に陥りました。
しかし、日本では今でもヤフーが優勢です。2010年4月現在のデータによれば、日本でのグーグルのシェアは48%で、残りの52%がヤフー。ちなみに本国アメリカでのグーグルのシェアは61%(意外と低い!)カナダ83%、イギリス89%、オーストラリア93%・・・日本よりもグーグル使用者の割合が圧倒的に高いです。
その理由ですが、日本人にとってヤフーのインターフェースが親しみやすいとか、コンテンツがたくさんあるとか、様々言われています。確かにドメスティック野郎の徳橋にとっては、正直ヤフーの方が馴染みやすいです。
今日のお話はFacebookとmixi…というところまで行きましたが、タイムアップです。来週はSNSのお話を中心に、METとSNSの関わりについても触れられたらと思いますので、 どうぞお聴きください。
<Chuo-ku Sports Event! 中央区民スポーツの日>
At the end, Arlene shared Chuo-ku info with you. She told about the big sports event, which will be held on October 10 (Taiiku No Hi, Health Sports Day). Free kick, trampoline, marathon and so on… Enjoy sweating!
最後に、アイリーンさんからの中央区情報。10月10日(月・祝)に行われる「区民スポーツの日」。月島・晴海周辺で様々なスポーツイベントが行われます。詳しくはこちらをご覧下さい。
One thought on “What’s your favorite made-in-Japan product?(好きなMade in Japanは何?)”