「ロシアの日」イベント報告(Open-air live performance on GW holiday)

It’s getting hot now but it was hot during the Golden Week, too, wasn’t it? You may have felt like you said goodbye to the winter and said hello to the hot summer! But honestly, I prefer hotness to chill even though I’m from Siberia!

So I enjoyed the event at Yomiuri Land on May 5. They had a special event for Golden Week vacationers called “Sekai No Yatai Mura” (Literally means; A Village of World’s Cuisines’ Food Stalls). It featured Russian culture on that day so I sang Russian folk songs on the special stage.
Big crowds enjoyed my performances and some of them were Russians. Thank you very much for coming and listening to my songs on such a summerly day!

Now I’m working on the next big event on June 5 (Sat). I’ll hold a big fashion show at a live house “Ginza Salvia” from 3PM. (5th Floor, 6-6-9 Ginza, Chuo-ku Phone: 03-3573-0120). It’ll feature my hand-made kimono dresses.

In addition, I’ll perform with a choir at “Minato-mirai Hall” in Yokohama on June 25 (Fri). It’ll start at 6:30PM. Don’t miss any!

最近また暑くなってきましたが、みなさん、ゴールデンウィーク中の暑さを覚えていますか?冬からいきなり夏になったみたいでしたね〜意外に思うかもしれないけど、私は実は、暑い方が好きなんです。だから、5月5日によみうりランドで行われた「世界の屋台村」のイベントは、私にとってすごく楽しいものになりました。
「世界の屋台村」は、世界各国の食文化や芸能を日替わりで紹介していこうというイベント。今週の私たちの番組のテーマ「世界の言葉で音楽を!」とコンセプトがとっても似ています。メキシコ、中国、トルコ、沖縄、南アフリカ・・・いろんな国の文化を、大自然の中で楽しめる、とっても素敵なイベントでした。

私が参加した最終日は「ロシアデー」でした。私は太陽の広場(この日の天気にピッタリの名前!)でロシア民謡を歌わせていただきました。ステージは2回ありましたが、どちらもたくさんのお客さんが来てくれました。ロシア人のお客さんも結構いらっしゃいました。

2回目のステージが終わるとき、小さな男の子がステージまで来て、私にワンちゃんのぬいぐるみをくれたんですよ!とっても楽しいステージでした。皆さん、暑い中本当にありがとうございました♪

さあ、次は6月5日(土)の着物ファッションショーに向けて頑張ります!
(@銀座サルビア http://www1.ocn.ne.jp/~salvia/ 午後3時〜5時)

あと、もうひとつお伝えしたいイベントがあります。

6月25日(金)午後6時半より、横浜の「みなとみらいホール」で合唱団の方々と一緒にコンサートをやります。詳しい情報は、番組やブログで今後もお伝えしますので、こちらもお見逃しなく!

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

日本語が含まれない投稿は無視されますのでご注意ください。(スパム対策)