ファッションショーは大成功!(The show successfully finished!)

I held a fashion show featuring my hand-made kimono dresses at “Salvia” in Ginza. I’m pleased to say that the tickets quickly sold out!

Two beautiful women gave me a big, big help. Ilona Krautsova, today’s our guest from Belarus, and “Ayu-chan” from Japan. Actually they are not professional fashion models but they did a great job! They walked runway and stroke a pose on the stage like real ones.

There is a reason why I asked both Japanese and non-Japanese to be models. I didn’t want you to think like, “Kimono dresses that are made by a Russian woman suit for only foreigners.” I wanted to tell you that my dresses look very nice on Japanese women, too.

I thought that the whole audience understood my idea. Because everyone stared at both models who dressed up in kimono dresses with his/her dreamy eyes.

Of course I attired in kimono dresses, too. And I sang Russian songs and Japanese songs in both languages. I was really happy that I could tell you that Russia and Japan have been good friends with each other for a long time. And I was really happy that I could share the special time together. I really felt like I’m happy to be in Japan.

先週の土曜日(5日)、ついに念願の着物ドレスファッションショーをやりました!場所は私がいつも歌わせていただいている銀座「サルビア」です。用意していたチケットは、おかげさまですぐに売り切れてしまいました。本当に嬉しいです。でも「行きたかった〜」という方もたくさんいらっしゃったと思います。ごめんなさい!今日はそんな方々のために、このブログでショーの様子をお見せしますね。

今回協力してくれたモデルさんは、今週ゲストに来てくれた超美人のクラウツォヴァ・イロナさんと、かわいいかわいい日本人女性の「あゆちゃん」でした。

2人とも、実はファッションショーの舞台に立つのは初めてだったんです。だけど、本当に素晴らしいモデルさんぶりでした。リハーサルでは緊張していたみたいだけど、いざ本番になったら、ウォーキングもポーズの決め方も、まるでプロのモデルさんのようでした。

私が外国人と日本人をモデルにしたのは、わけがあります。「エカテリーナの作った着物のドレスは、外国人だけにしか似合わない」と言われたくなかったのです。確かに、ちょっと背の高い私も着物を楽しめるようにと思ってドレス風にアレンジしたんだけど、日本人の女の子にもすっごく似合うんだよ、ということを、私はファッションショーで皆さんに伝えたかったんです。

私の思いは皆さんにちゃんと伝わったと、会場のお客さんの反応で感じました。モデルさんがステージを歩くたびに、うっとりとした表情で見つめて下さったのを見て、「やった!」と思いました。

もちろん、私もお手製の着物ドレスを着て歌いました。ロシアの歌と日本の歌を、それぞれロシア語と日本語をミックスして歌いました。私の歌と着物のドレスで、「日本とロシアは、仲の良い友だち」ということを皆さんに伝えることができて、すごく気持ちが満たされました。素晴らしい一日を、皆さんと一緒に過ごすことができて、日本に来て本当に良かったと思うし、幸せだな〜って心から思いました。会場に足を運んで下さった皆さん、ありがとうございました!

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

日本語が含まれない投稿は無視されますのでご注意ください。(スパム対策)